/ Regeneracja alternatorów i rozruszników

alternator

 

 

Alternator Opole jest urządzeniem, które ładuje akumulator na odpowiednim poziomie. Dzięki niemu możemy przejechać wiele kilometrów z pełnym obciążeniem elektrycznym pojazdu. Bez odpowiedniego ładowania można przejechać na prądzie podanym z akumulatora zaledwie kilka-kilkanaście kilometrów. Dlatego ważna jest kontrola stanu ładowania akumulatora nawet kilka razy w roku.

rozrusznik

 

 

Rozrusznik Opole jest natomiast urządzeniem, które uruchamia nasz pojazd po podaniu napięcia z akumulatora. W przypadku jego uszkodzenia można próbować odpalić pojazd ” na pych”, jednakże nie jest to możliwe w przypadku pojazdów z automatyczną skrzynią biegów.

 

Zanim oddasz alternator, rozrusznik do regeneracji Opole, upewnij się gdzie tkwi usterka. Typowe napięcie ładowania przy pracującym silniku zawiera się w granicach 13,8V do 14,7V. Ładowanie akumulatora w innym zakresie napięcia może być przyczyną zarówno uszkodzenia alternatora, akumulatora jak i instalacji pojazdu. Podobnie jest w przypadku braku możliwości uruchomienia pojazdu. Jeżeli rozrusznik „nie kręci” lub obraca się ale zbyt wolno to może być przyczyną zarówno uszkodzenia rozrusznika jak i akumulatora lub też instalacji.

Zakres regeneracji rozrusznika lub alternatora

Specjalizujemy się w regeneracji rozruszników, alternatorów do wszystkich typów samochodów osobowych i ciężarowych, maszyn rolniczych i budowlanych, autobusów, wózków widłowych, łodzi, motorówek itp.

Zregenerowany produkt sprawdzamy na specjalistycznym sprzęcie testującym DACTEM OPAL.

Regeneracja pozwala używanej części ponownie posiadać parametry techniczne zgodne z parametrami części nowych.

Regeneracja kompletna alternatora w Opolu:

  • Demontaż i określenie zużycia poszczególnych elementów
  • Czyszczenie, piaskowanie, metalizowanie, lub obróbka galwaniczna
  • Regeneracja zużytych części lub wymiana na nowe
  • Regeneracja gniazd łożyskowych i mocujących
  • Regeneracja koła pasowego
  • Wymianę łożysk alternatora
  • Wymianę szczotek alternatora
  • Przetoczenie lub wymianę pierścienia ślizgowego
  • Ewentualna wymiana lub regeneracja wirnika
  • Ewentualna wymiana lub regeneracja uzwojenia
  • Ewentualna wymiana lub regeneracja zestawu prostowniczego
  • Ewentualna wymiana regulatora
  • Zabezpieczenie podzespołu przed korozją
  • Montaż zespołu i sprawdzenie poprawności działania na stanowisku testowym

Regeneracja kompletna rozrusznika w Opolu:

  • Demontaż i określenie zużycia poszczególnych elementów
  • Czyszczenie, piaskowanie, metalizowanie, lub obróbka galwaniczna
  • Regeneracja zużytych części lub wymiana na nowe
  • Regeneracja sprzęgła rozrusznika ( bendiksa, bendix )
  • Regeneracja wyłącznika elektromagnetycznego ( automatu, elektrowłącznika )
  • Wymiana tulejek
  • Wymiana szczotek
  • Ewentualna regeneracja lub wymiana wirnika
  • Ewentualna regeneracja lub wymiana uzwojenia ( stojana )
  • Zabezpieczenie podzespołu przed korozją
  • Montaż zespołu i sprawdzenie poprawności działania na stanowisku testowym

Zauważyć należy, iż regeneracja i naprawa są to bardzo zbliżone do siebie pojęcia jednakże nie powinny być stosowane zamiennie. Naprawa rozrusznika lub alternatora jest odrębną czynnością i polega ( podobnie jak to jest w warsztatach mechaniki samochodowej ) na wymianie jedynie części uszkodzonej. Pozostałe części podzespołu, które są już zużyte ale nadal pozostają sprawne nie podlegają wymianie. Zatem regeneracja jest to czynność która doprowadza podzespół do sprawności takiej jak nowy a naprawa „jedynie” przywraca sprawność. Zatem przy naprawie możliwa jest sytuacja, iż podzespół trafi ponownie do naprawy ponieważ inna część ( która zostałaby wymieniona przy regeneracji ) zepsuje się / zużyje. Przy ponownej naprawie poza kosztami wymiany zepsutej części dochodzą ponownie koszty demontażu i montaży podzespołu ( w porównaniu do kosztów regeneracji ) co sumarycznie daje znacznie wyższą kwotę naprawy.