/ Diagnostyka komputerowa

diagnoskop snap-on solus

Diagnostyka komputerowa systemów elektryczno – elektronicznych opole w pojazdach polega na podłączeniu komputera diagnostycznego ( czytnika kodu usterek, testera, diagnoskopu, interfejsu ) do odpowiedniego gniazda diagnostycznego. Oba komputery łączą się i wymieniają ze sobą dane wyświetlając w testerze informacje o błędach lub dane z poszczególnych elementów pojazdu. Dzięki diagnostyce można przyśpieszyć proces naprawy oraz wyszukanie usterki, co zmniejsza koszt naprawy podczas sprawdzania każdego elementu. Przy wyświetleniu błędu o uszkodzonym elemencie musimy pamiętać iż nie zawsze dany element musi być uszkodzony, ponieważ czasem winę ponosić może instalacja ( przerwany przewód, uszkodzony bezpiecznik itp. )

Jesteśmy w stanie zdiagnozować wiele systemów w pojeździe ( zależnie od możliwości pojazdu ) m.in.:

  • silnik PGM , ECU ( Engine Control Unit ), EEC ( Electronic Engine Control )
  • ASR (Automatic Stability Regulation)
  • układ kierowniczy EPS (Electric Power Steering), EAS (Electronic Assisted Steerig)
  • system hamulcowy ABS ( Antilock Brake System ), ESP ( Electronic Stability Program)
  • poduszki powietrzne/napinacze pasów AIRBAG , SRS ( SupplementaryRestraint System)
  • klimatyzacja A/C , ECC ( Electronic Climate Control )
  • automatyczna skrzynia biegów AT (Automatic Transmission), ECT (Electronic Control Transmission)
  • kasowanie inspekcji olejowych i serwisowych
  • komputer pokładowy BC (Boar Computer)
  • immobiliser/ kodowanie kluczyków
  • elektronika związana z komfortem
  • lampy ksenonowe
  • elektryczny hamulec ręczny

Oraz wykonać:

  • odczyt kodów usterek z podaniem numeru i opisu
  • kasowanie kodów usterek
  • test podzespołów wykonawczych
  • kasowanie lampek inspekcji opole
  • programowanie podzespołów ( np. wtryskiwaczy )
  • adaptacje, regulacje i nastawy podstawowe
  • przegląd parametrów w trybie tekstowym i graficznym
  • kalibracje opole ( np. ustawienie kąta wtrysku, adaptacja przepustnicy, konfiguracja sterowników)

W chwili obecnej możemy łączyć się z komputerem samochodowym zarówno starymi pojazdami przez gniazdo preOBD ( On Board Diagnostic ), ALDL ( Assembly Line Diagnostic Link ) jak i EOBD ( European On BoardDiagnosis ), czy też w chwili obecnej najnowszymi OBDII ( OBD2 ). Wykonywana przez nas diagnostyka komputerowa opole odbywa się w niemalże w każdym pojeździe, m.in.:

Europejskie – osobowe i dostawcze: Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroen, Dacia, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Iveco, Lancia, Land Rover, Mercedes, Mini, MG, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Rover, Saab, Seat, Smart, Skoda, Toyota, Volvo, VW i inne

Azjatyckie: Acura, Daewoo, Daihatsu, Eunos, Geo, Honda, Hyundai, Infiniti, Isuzu, Kia, Lexus, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Subaru, Suzuki, Toyota i inne.

Amerykańskie: Cadillac, Chevrolet, Chrysler, Dodge, Eagle, Ford, GM, GMC, Hummer, Jeep, Lincoln, Mercury, Oldsmobile, Plymouth, Pontiac, Saturn, i inne.

Ciężarowe, TRUCK, TIR, TRUCKS: DAF, Ford, IVECO, KAMAZ, Liebherr, Mack, MAN, Mercedes – Benz, Multicar, Nissan, Renault, Scania, TATA, TATRA, VOLVO i wiele innych.

Pojazdy budowlane CONSTRUCTION: BOBCAT, CASE, Caterpillar, Fiat – Kobelco, HITACHI, JCB, JOHN DEERE, KOMATSU, NEW Holland, VOLVO i inne

Pojazdy rolnicze AGRI: CASE, Caterpillar, CLAAS, DEUTZ, FENDT, JCB, JOHN DEERE, KUBOTA, MANITOU, Massey Ferguson, NEW HOLLAND, URSUS, VALTRA i wiele innych.

Silniki przemysłowe: CATERPILLAR, CUMMINS, DEUTZ, JOHN DEERE, KUBOTA, Mercedes –Benz, Perkins, SCANIA, Volvo Penta i inne.